අධ්යාපනය හැදෑරීමේදී සංසන්දනය කිරීමේ අවශ්යතාවය
📚 තුලනාත්මක අධ්යාපනය📚
👉 තුලනාත්මක අධ්යාපනය යනු
තුලනාත්මක අධ්යාපනය හෙවත් සංසන්දනාත්මක අධ්යාපනයේ විෂයෙහි අරමුණ වූයේ විවිධ රටවල් සංසන්දනාත්මකව හෙවත් තුලනාත්මකව හැදෑරීමයි. එක් එක් කාලය තුළ ඇත්තේ එම රටවලට ආවේනික වූ අධ්යාපන ක්රමය සහ එම රටවල ඇති අධ්යාපනයට බලපාන ලද විවිධ කරුණු අධ්යයනය කිරීමෙන් ක්රියා කිරීම පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගැනීම තුළින් එම රටවල අධ්යාපන ක්රමය අවබෝධ කර ගැනීමයි.
👉තුලනාත්මක අධ්යාපනය සම්බන්ධව ඉදිරිපත් කර ඇති අදහස් සහ අධ්යාපනඥයින්
විවිධ කාලවල විවිධ විවිධ සත්ය කරුණු අපට ඉදිරිපත් කර තිබුණද සමහර විට පරිපූර්ණ වන අතර යම් අවස්ථාවක එම අදහස් පරිපූර්ණ අදහස් ලෙස ගත නොහැක. ඒ සඳහා වූ පාදක වී ඇත්තේ පුද්ගලයා ලද අධ්යාපනය ආධුනික සංස්කෘතිය ඔහු ලද අත්දැකීමෙන්ම ඒ පරිසරය තුළ ඔවුන් ලද අධ්යාපනික සාධක පදනම් කොටගෙන අධ්යාපනික විෂය ශාස්ත්රීය විද්යා අංශයේ ප්රධාන වශයෙන් ප්රධාන වශයෙන් සිදු කරන ලද අධ්යාපනය ලැබූ අධ්යාපනයෙන් කිහිප දෙනෙකු සිදු වූ අතර,
මැලෙන්සන්, නෝ ආ, බෙරඩේ, හෑන්ඩ්ස්, කැන්ඩෙල්, හෝල්ඩ්ස්, සැඩ්ලර් ආදී ලේඛකයින් පුරෝගාමී වී ඇත. ඔවුන් විසින් සඳහන් කර ඇති අදහස් ඔස්සේ අධ්යයනය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගත හැකිය. ඒ අතර තුලනාත්මක අධ්යාපනය සම්බන්ධව අදහස් ඉදිරිපත් කරන ලද අධ්යාපනයෙන්,
ඇඩෙන්කා 1994
- "අධ්යාපන ක්රම දෙකක් හෝ වැඩි ගණනක් අධ්යයනය කර ඇත.
- වෙනත් අධ්යාපනයේ දර්ශණ ප්රතිපත්ති සහ භාවිතය යම් රටක අධ්යාපනයේ සාමාන්ය සංවර්ධන ප්රතිපත්ති භාවිතය රටකට බලපාන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳ අධ්යයනයක් කිරීම තුලනාත්මක අධ්යාපනයයි.
- රටවල් දෙකක හෝ වැඩි ගණනක පාසල් පද්ධතිය සහ විවිධ අධ්යාපන ක්රමයේ රජයේ ප්රතිපත්ති අධ්යයනය හෝ පාලනය සඳහා ඇති පරිපාලන යන්ත්ර යන්ත්ර උපකරණ පිළිබඳ අධ්යනය තුලනාත්මක අධ්යාපනය වේ."
ගුඩ් 1962
"ඔවුන්ගේ රටෙහි සීමාවන් පිළිබඳ අධ්යයන ගැටලු පිළිබඳ පුළුල් අවබෝධයක් සහ අවබෝධයක් ලබා ගැනීම සඳහා විවිධ රටවල වර්තමාන අධ්යාපනික අධ්යාපන ක්ෂේත්රය සහ භාවිත සංසන්දනය කිරීම සඳහා කටයුතු කරන අධ්යයන ක්ෂේත්රයක් සඳහා වේ".
ඉහත අර්ථ දැක්වීමෙන් තුලනාත්මක අධ්යාපනය යනු කුමක්දැයි හඳුනා ගත හැක. ඒ අනුව තම රටේ අධ්යාපනය සංවර්ධනය කර ගැනීම සඳහා තම රටෙන් පිටව ගොස් අධ්යාපනය පිළිබඳව අවබෝධය ලබා ගැනීමට හැකියාව ඇත.
මැලිසන් 1975
"සමානකම් සහ වෙනස්කම් සොයා ගැනීම පිළිබඳව එම සංස්කෘතීන්ගෙන් ලබාගත් වෙනත් සංස්කෘතීන් සහ වෙනත් අධ්යාපන ක්රමවේද ක්රමානුකූලව පරීක්ෂා කිරීම, විචල්ය විසඳුම් සෙවීම සහ ප්රචාරණය බොහෝ විට පොදු ගැටලුවලට සංසන්දනාත්මක අධ්යාපනය යන සංකල්පය පැහැදිලි කර ඇත".
කෙටියෙන් ගත් කල ඔහුට අනුව තුලනාත්මක අධ්යාපනය යනු "වෙනත් සංස්කෘතීන් සහ අධ්යාපන ක්රමය ක්රමවත්ව පරීක්ෂා කිරීම".
ඒ අනුව එම සංස්කෘතීන් හඳුනා ගැනීමෙන් එම රටවල සංස්කෘතීන්වල විවිධ අධ්යාපන ක්රමය ක්රියාත්මක වූයේ කුමන පදනමක් මත සිදු කරනු ලබන්නේද යන්න විමසා බැලීමේදී විදේශීය ක්රියාකාරකම් වන අධ්යාපන ක්රමය සහ එහි ක්රියාකාරී ක්රියාකාරීත්වය අධ්යයනය කිරීම තුළින් තම රටේ අධ්යාපන ක්රමය සහ එම රටවල්වල ගුණාත්මක භාවය සඳහා ය. හැදෑරිය යුතු බව අධ්යාපනඥයින්ගේ අදහස
හාන්ස් 1992
ඔහුට අනුව තුලනාත්මක අධ්යාපනයේ මූලික අරමුණ වන්නේ "දෙරටේ අධ්යාපන ක්රමවේදවල වෙනස්කම් පවතිනුයේ පමණක් නොව අධ්යාපනයේ වෙනස්කම් ඇති කරන සාධක හඳුනාගැනීමයි". තුලනාත්මක අධ්යාපනය හැදෑරීම අධ්යාපනය පිළිවෙත අවබෝධ කර ගැනීමට සහය වීම ශාස්ත්රීය අධ්යාපනික අධ්යාපන ආයතනයට පමණක් නොව පොදු සංවර්ධනයට දායක වීම විෂයක් ලෙස සේවය කිරීම වෙනත් රටවල අධ්යයන දර්ශණය සහ භාවිතයන් සඳහා කෙනෙකුගේ නිෂ්පාදනයන් විවරණය කිරීම, ජාත්යන්තර සබඳතා ප්රවර්ධනයට සහය වීම, රටක අධ්යාපන ක්රමය සැකසීමට දායක වීම දාර්ශනයි අධ්යාපනඥයින් විසින් තොරණ අධ්යාපනය සම්බන්ධ විවිධ අර්ථකථන ඉදිඉදිරිපත් කර ඇත.
👉තුලනාත්මක අධ්යාපන ක්රමය රාජ්යයන් වෙත අවධානය යොමු කළ ආකාරය
මුල්කාලීන අධ්යාපනික විෂය ආරම්භ වී ඇත්තේ තම රට තුළ අධ්යාපන ක්රමය හා අධ්යාපනය නවීකරණය වූ සාධක හඳුනාගැනීම සඳහා හේතු වී ඇති බව ය. එක් එක් රාජ්යයන් සම්බන්ධව අධ්යාපන ක්රමවේද පිළිබඳව සැලකිලිමත් වන විටදී ප්රධාන ක්රමයට අධ්යාපනය සම්බන්ධ කර ගැනීම සඳහා රට රටවල් පෙළඹී ඇතම අධ්යාපන ක්රමය සඳහා හදාරා එම අධ්යාපන ක්රමය තුළින් රටට යෝගය වන අධ්යාපන ක්රමය කුමක්දැයි සොයා ගෙන ඇත.
තුලනාත්මක අධ්යාපන ක්රමය පුළුල්ව ඇති වෙනත් ක්ෂේත්ර රටවල් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරයි. අධ්යාපන ක්රම පාසල ප්රධාන සාධකයක් වුවද පවුල, සංස්කෘතිය, දේශපාලනය යන සාධක මෙන්ම සන්නිවේදනය යනාදීන් කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීම සඳහා වෙනත් රටවල ඇති එක් එක් එම කරුණු පිළිබඳ රාජ්ය ආයතන අධ්යයනය කිරීම සඳහා රටේ අධ්යාපන ක්රමයට එක් විෂය ඉගැන්වීමක් පමණක් සීමා කිරීම ඉවත් කර පාසල් අධ්යාපන ක්රමය තුළට චර්යා, වටිනාකම්, ආකල්ප ඇතුළත් කරමින් තම රටේ අධ්යාපන පද්ධතිය පුළුල් ලෙස කටයුතු කර ඇත. එසේ විවිධ සංසිද්ධීන් විවිධ හේතු සාධකයක් අධ්යාපනය ක්රමයට බලපෑ කර ඇති ආකාරය බැලීම සඳහා එම අධ්යාපන ක්රමයට ඇති බාහිර අධ්යාපන ක්රමය කවරේද යන්න හඳුනා ගැනීම තුලනාත්මක අධ්යාපන අධ්යනය අවශ්ය සාධකයක් සොයා ගැනීමට පරීක්ෂණ හඳුනා ගැනීමට හැකි වී ඇත.
👉අධ්යාපනය රටේ ආයෝජනයක් ලෙස හඳුනා ගැනීම
එක සමාන තත්ත්වයන්ගෙන් යුතු රටවල්වල පාසල් ක්රමවේදවල බොහෝවිට සමාන ලක්ෂණ හඳුනාගැනීමට හැකි බව එම රටවල දේශපාලන සමාජ ආර්ථික සංවර්ධන මට්ටම අනුව එය තුලනය වන විටයි. මුල් කාලීන අධ්යාපනය වෙනුවෙන් වෙනත් කරුණු සොයා ගැනීමට නොහැකි වූද රටක සමාජ දේශපාලන ආර්ථික අංගයක් අනාගතය සඳහා යොමු කරන ආයෝජනයක් ලෙස අධ්යාපනය හඳුනා ගැනීමත් සමග එම ශ්රේෂ්ඨ ආයතනය සඳහා මානව හා මූල්ය ආයතනයක් ඇතිකර ගැනීම සහ ප්රතිඵල අත්කර ගැනීම සම්බන්ධ හඳුනාගැනීම සඳහා ජාතික සංගමය සහ ප්රතිපත්ති ප්රතිලාභ සම්බන්ධ හඳුනා ගැනීම සඳහා ජාතික සංගමයේ සාමාජිකත්වය ලබා ගැනීම. ලෙස හඳුනා ගැනීමට හැකියාව ලැබී ඇත. රටේ අධ්යාපන පද්ධතියට වටිනාකමක් එක් කිරීම සඳහා අධ්යාපන පද්ධතියෙන් සමාජ සංසිද්ධීන් අධ්යයනය සඳහා පිටුවහලක් ලෙස අධ්යාපන ආයෝජනයක් ලෙස භාවිතා කිරීමට හැකියාව ඇත. ඒ අනුව පැහැදිලි වන්නේ අධ්යාපනය රටක අධ්යාපන ක්ෂේත්රයට මෙන්ම අනෙකුත් සාධක කෙරෙහි දැඩි ලෙස අධ්යයනය කර ඇත.
👉අධ්යාපනය සංවර්ධන සාධකයක් ලෙස.
දියුණු රටවල් තම දේශපාලන හා ආර්ථික ග්රන්ථය දිළිදු රටවල් ග්රන්ථය කර ගනිමින් දියුණු සංවර්ධිත රටවල් ක්රියාත්මක කරන අධ්යාපන සංස්කරණ නවීකරණ ආර්ථික දියුණු රටවල පවතින ක්රියාකාරකම් හඳුනාගෙන ක්රියාත්මක කිරීම සහ එම රටවල ඇති නවීකරණ ආකෘති හඳුන්වා දීම ද දැක ගත හැකිය. අධ්යාපනය සඳහා විවිධ දේශපාලන ආර්ථික අධ්යාපනය අධ්යාපනය සඳහා අන්තර් ක්රියාකාරකම් කරන ආකාරයද හැදෑරීම සඳහා අධ්යාපනික අධ්යාපනය හැදෑරීම අත්යවශ්ය වේ.
තුලනාත්මකව අධ්යාපනය හැදෑරීම තුළින් අධ්යාපනික ප්රතිපත්ති ක්රියාදාමය සම්පාදනය කිරීමේදී වර්තමාන අනාගත යුග සඳහා සැලසුම් සකස් කිරීම සඳහා ක්රියාත්මක වන ආයතනය, අධ්යාපන පරිපාලකයින්, සැලසුම්කරුවන්ට පාසල් හා ගැටලු හඳුනා ගැනීම සඳහා ප්රධාන මාර්ගය අධ්යාපනය ලබා දෙයි. රටවලට ක්රියාත්මක කර ඇති විවිධ ක්රියාවන් නිසා ඇති වූ ගැටළු වලට ප්රතිලාභ ලබා ගත හැකි ප්රබලතා හඳුනා ගැනීම තම රටේ අධ්යාපනය නිවැරදි ගමන් මගක් කරා යාම සඳහා අධ්යාපනික අධ්යාපන අත්යවශ්ය සාධකයකි. එසේම අධ්යාපන අරමුණු නැවත සකස් කිරීම සඳහා තීරණය කිරීම සඳහා අනෙකුත් රටවල සාර්ථක ක්රම ශිල්ප ප්රතිපත්ති හඳුනා ගැනීම සඳහා අධ්යාපනය හැදෑරීමට අවශ්ය වේ. ඒ මගින් තම රටේ සංවර්ධනය කරා ලගා වීමට මහගු පිටුවහලක් වෙයි.
👉තුලනාත්මක අධ්යාපනයේ ඇති ප්රයෝජන
අතීතයේ පැවති අධ්යාපන ක්රමය පිළිබඳව අධ්යයනය කරමින් වර්තමානයේ අධ්යාපනය තුළ අධ්යාපනය ලැබීමෙන් අනාගතය සඳහා කරුණු ගොඩනඟා ගැනීම නිසා ඇති වූ ප්රයෝජනය සඳහා නව දැනුමක් ලබා ගැනීමට හැකි වේ. සංසන්දනාත්මක අධ්යාපන ක්රම පද්ධතිය හරහා. කෙනෙකු පීඩාවට පත් වී ඇති අවස්ථාවකදී, එම තත්ත්වය තුළ මිනිසා මානුෂීය දෘෂ්ටිකෝණය වෙත යොමු කරන ලද ආකල්පමය වශයෙන් වෙනසක් දියුණුව සංවර්ධනයක් ඇති කිරීම සඳහා මානව දෘෂ්ටිකෝණයන් කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීම රටේ සංවර්ධනය සඳහා මිනිසාගේ ආකල්පමය සංවර්ධනය ඇති කිරීම සඳහා අධ්යාපනය අත්යවශ්ය සාධකයක් බවට පත් වේ. . සමාජයක් තුළ පවතින රටක ක්රමයක් තුළ පදනම වැටී ඇත්තේ මානවවාදී අධ්යාපන ක්රමය ගොඩනැගීමේ පරිසරය තුළ ලෝකය පොදු අධ්යාපනික අධ්යාපන පද්ධතියක් අධ්යයනය කර ඇති අතර ඔවුන්ගේ සුවිශේෂි අවශ්යතා හඳුනා ගැනීම ඔහුගේ රටේ අධ්යාපනය සඳහා විසඳුම් සොයා ගැනීම සඳහා ඉතා වැදගත් වේ.
උදාහරණයක් ලෙස: සෝමාලියාව තරුණ නායකත්වයෙන් ඉදිරියට පැමිණීම.
මේ සඳහා ප්රධාන හේතුව වී ඇත්තේ ඔවුන් අනෙකුත් රටවල තුළ ඇති අධ්යාපන පද්ධතින් සන්සන්දනය කිරීම වේ. ඒ තුළින් පැහැදිලි වන්නේ රටක අධ්යාපන පද්ධතිය සංවර්ධනය කර ගැනීම සඳහා තුලනාත්මක අධ්යාපනය ක්රමය අත්යවශ්ය සාධකයක් ලෙස යි.
ඊට අමතරව ඒ ඒ රටවල් අධ්යාපනය හරහා නව නිර්මාණය කිරීම තුළ ඒවා හඳුනාදීම තුළ දියුණු අධ්යාපන ක්රම ගොඩනැගී ඇත. අධ්යාපනය නව තාක්ෂණයත් සමඟ ඉදිරියට යා යුතුය අනෙකුත් රටවල් මගින් ඊට මුහුණ දී ඇති කරමින් යුතු යුතු ආකාරය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගැනීම සඳහා තුලනාත්මක අධ්යාපනය රට ඉදිරි ගමන් මග උදෙසා සංවර්ධනය උදෙසා අත්යවශ්ය බව පැහැදිලි වේ.
ඊට අමතරව අනෙකුත් රටවල් සම්බන්ධ වැඩි දැනුමත් අවබෝධයක් ලබා ගැනීම සඳහා අධ්යාපන පද්ධතිය සහ විදේශ රටවලට අදාළ ගැටලු පිළිබඳ විශ්වකෝෂ තොරතුරු ලබා ගැනීමටත් තෝරාපත් සංස්කෘතියේ ණය ගැනීම් සඳහාද රටේ ප්රතිසංස්කරණය සඳහා නිර්මාණය කර ගැනීමට අධ්යාපන පද්ධතිය වෙනස්කම් ඇති කරන බලවේග හා ප්රතිඵල සොයා ගැනීමට හේතුඵල සොයා ගැනීමට ගෝලීය දැක්මක් මානුෂ්ය පරමාදර්ශී විශ්වාසදායක පුරවගත නැති කර ගැනීම උදෙසා ගුණාත්මක අධ්යාපනය අත්යවශ්ය වේ.
මමත්වය අභිමානියන් දුරුකර සියල්ලට එක් ලෙස අධ්යාපනය ලැබීමටත් අවස්ථාව සලසා දීමට තුලනාත්මක අධ්යාපනය වැදගත් වන අතර අනෙක් රටවල් ඒ සඳහා ගෙන ඇති ක්රියාමාර්ග අධ්යයනය කරමින් තම රටේ අධ්යාපනයෙන් සංවර්ධනයට අධ්යාපනයේ යොදාගත හැකිය .
unesco පිළිගන්නා ආකාරයට බැරෑරුම් යුද ගැටලුවලට මූලික හේතුව වන්නේ මිනිසුන් මානසික යුද්ධ කිරීමයි එමගින් ඔවුන් යුද ව ගැටුම් විශාල කර ගන්නා බව ඒ නිසාවෙන් ජනතාවගේ මනස තුළ මමත්වය අභිමාන අභිමාන දැමිය යුතු බවට ඔවුන්ගේ මතයයි.
එසේ කිරීමට ජාත්යන්තර අවබෝධයක් ඇතිවිය යුතු බැවින් ඒ රටවල්වල අධ්යාපන ක්රමය ඒ සඳහා යොදාගත හැකි වඩාත් සාර්ථක කර ගත හැක්කේ යුද්ධය ඇති රාජ්යයන් තුළ පවතින සාධක සංසන්දනාත්මකව අධ්යයනය කිරීම් මගිනි. ඒ මගින් මිනිස් සිත තුළ සංවර්ධනය සඳහා රටවල්වල ඇති සංස්කෘතියෙන් දේශපාලනික සාධකා ආර්ථික සාධක මෙන්ම සමාජීය සාධකද අධ්යයනය කළ යුතුය.
මේ සියලු කරුණු හරහා තුලනාත්මක අධ්යාපනය තුළින් දැනුම, අවබෝධය, සංසන්දනාත්මක සූදානම මෙන්ම වැඩි විස්තර ප්රතිසංස්කරණය නිවැරදි න්යායන් නායකත්වයන් සඳහා පොදු නියායන් ඉදිරිපත් කිරීමට රටක අධ්යාපන අධ්යාපනය සඳහා යෝග්ය දැනුමක් ආදී දේ ගොඩනගා ගැනීමට හැකියාව ලැබේ. මෙමගින් පැහැදිලි වන්නේ යම් රටක සියලු සාදක සංවර්ධනය උදෙසා අනෙකුත් රටවල්වල ඇති සාධකයන් තුලනය කිරීම තුළින් තම රටේ අධ්යාපනය, දේශපාලනය, සමාජ සංවර්ධනය, ආර්ථික සංවර්ධනය ගොඩනඟා ගැනීමටත් මතවාදී සමාජයක් වන බවයි. එසේම තුලනාත්මක අධ්යාපනය තම රටේ සංවර්ධනය උදෙසා අවශ්යම සාධකයක් බවට පෙන්වා දිය හැකිය.
Thank you❤
ReplyDelete❤
DeleteThnk you
ReplyDelete❤️
ReplyDelete❤
Delete❤❤
ReplyDelete❤️
ReplyDelete❤
ReplyDelete